Hvordan jobbet vi?
I prosjektet har Solv bistått i hele prosessen – fra utvikling av konsept via valg og dialog med leversandører til oppsyn med produksjon av visuelle elementer og rigging av standen i forkant og på selve dagen.
Vi besøkte Skrettings laboratorium og fikk innsikt i hvordan de jobber og hvilke instrumenter de bruker i forskningen. Vi gikk gjennom en kreativ konseptprosess og presenterte deretter et par grunnkonsepter. Nå konseptet var valgt, foredlet vi dette i samarbeid med profesjonelle standbyggere. Solv stod for alt av design, tekst og kommunikasjon for øvrig.
Hva ble resultatet?
Standen fikk navnet "Frisk spm en fisk " – et kjent uttrykk, et muntert uttrykk og et uttrykk som griper essensen av temaet det handlet om: fiskehelse.
Standen ble gitt en furistisk feel, med transparente flater, illuminerte tekster og forskningsinspirerte dekorelementer . Slik formidlet Skretting sin rolle og posisjon som pioner og ledende aktør innen fiskefôr generelt og fiskehelse spesielt.
Standen skilte seg tydelig ut i mengden og fikk mye oppmerksomhet og rosende omtale. Kunden var svært fornøyd både med gjennomføring og endelig resultat.