Et verktøy for å håndtere informasjon og inntrykk.

Kunde
Sølvberget
Tjeneste
Nye digitale løsninger
Gode brukeropplevelser
Lansert
2022
Sølvberget har et av de flittigst brukte bibliotekene i landet og er Rogalands best besøkte kulturinstitusjon. Sølvberget bruker nettsidene sine aktivt til å formidle hva de driver på med, hva som skjer på huset, lesetips, selvbetjening og mye mer.
Mann og kvinne på biblioteket. Han har en åpen bok, som de begge retter blikket mot. Hun har en uåpnet bok i hendene.

Med nye nettsider er hovedmålet å skape og utvikle gode relasjoner til publikum. Besøkende skal enkelt få svar og finne riktig informasjon. De skal oppleve at de får dekket behovet som de kom for, på en bedre måte enn de så for seg på forhånd. Designet er åpent og tilgjengelig, med tydelige innganger til de mest besøkte områdene. Farger fra paletten i Sølvbergets grafiske profil brukes effektivt til å seksjonere og framheve innhold.

Visning av nettsiden til Sølvberget.no, hvor forskjellige sider og elementer blir vist frem

Nettsiden il Sølvberget vist på en telefon og en ipad, en person holder en telefon i hånden, en kaffekopp med kaffe står på et bordlefon

Det har også vært viktig å tilfredsstille dagens krav til tilgjengelighet og universell utforming. Søkefeltet gir resultater på tvers av alle underkategorier for å kjapt hjelpe publikum å finne riktig innhold. Kobling mot Soundcloud og YouTube gjør ulike medietyper tilgjengelige, og integrasjon mot Bibliofil og Linticket sørger for smidige interaksjoner i forbindelse med utlån og arrangementer.

visuelt uttak fra nettsiden til Sølvberget.no