Stavanger Business Region er en del av næringsavdelingen i Stavanger Kommune. Deres mål er å bidra til at nye bedrifter og talenter skal etablere seg, vokse og utvikle seg i regionen. Etter et grundig arbeid med å finne ut hva som er viktig for folk når de velger seg bosted, kom de til Solv med funnene sine. De ønsket seg en kampanje som skulle selge Stavangerregionen til mulige tilflyttere, og vise fram alt det som gjør regionen vår til et fantastisk sted å bo.
...ble navnet på kampanjen. Den består av fire videoer laget i samarbeid med filmproduksjonsselskapet Moxey. Videoene gir et bilde av Stavangerregionen fra perspektivet til fire tilflyttere, og viser hva det var som gjorde at de valgte å bli værende. Som følge til filmene har Solv gjort intervjuer med hver tilflytter, gjort påfølgende tekstarbeid, og laget plakater som skal fronte kampanjen, i tråd med Stavanger Business Regions visuelle profil
Målet med «Kom for, ble for» var å gjøre Stavangerregionen kjent for flere, og å få frem historiene til faktiske innflyttere som selv har valgt å bli her. Med filmene vi og Moxey har laget, i tillegg til plakater og annet kampanjemateriell, har vi stor tro på at enda flere vil få øynene opp får regionen vår.
«Vi har fått mange gode tilbakemeldinger på kampanjen ‘Kom for, ble for’, og er veldig fornøyd med at det faktisk virker – folk i andre byer har sagt at de ønsker å flytte til Stavanger-regionen! Uttrykket ble nært og ekte, akkurat som vi ønsket å ha det. Samarbeidet med Solv og leverandør Moxey har fungert godt, og resultatet har gitt en kampanje som kan stå seg godt over tid.»